B variant - budúcnosť žiaka, možnosť presunu do A variantu

dobrý deň
Som učiteľka na ZUŠ.
Mám dve žiačky zo ŠZŠ, z B variantu. Učím ich hru na priečnej flaute a herectvo. Najmä na hodinách flauty som si všimla, že ich mentálny stav nie je na úrovni stredne ťažkého mentálneho posthnutia. Podľa môjho laického pohľadu nemajú dokonca postihnutie nijaké, iba ak zaostalosť spôsobenú sociálnym prostredím + vedomím toho, že sú v triede pre naozaj postihnutých. Sú to Rómske žiačky. Pre istotu napíšem, keďže mi už pár ľudí, čo nerozumejú hre na nástroj, povedalo, že "veď Cigáni majú hudbu v krvi, ale inak tam určite patria". Zvládajú bez problémov hru z nôt (výšku aj dĺžku tónov), hru spamäti technických vecí ako stupnice či akordy, rozumejú napr. pojmu enharmonická zámena a vedia ho používať v praxi pri hraní (čo nevedia mnohí žiaci hrajúci dlhšie a z normálnych škôl)... A hlavne vidím, že prácou s nimi úmerne narastajú aj ich schopnosti, čo podporuje môj názor, že išlo o sociálne zanedbanie.
Mám 2 otázky:
1. aká je budúcnosť žiaka B variantu po vychodení 9 rokov ŠZŠ? Mám informácie, že nemôžu ísť ani na špeciálnu učňovku, len dochodiť 10.ročník v rehabilitačnom centre.
2. je možný presun do A variantu? Čo pre to môžem urobiť ja?
Ďakujem krásne za odpovede.

Dobry den, Variant B ma 10

Dobry den,
Variant B ma 10 rocnikov nie 9 ako variantA. Ziaci po skonceni mozu ist na prakricku skolu(2-rocny odbor.)

Vložil(a) jbrzka, Pi, 22/06/2018 - 09:40